Drukuj

Od prawie roku w naszej szkole dzieci w ramach zajęć pozalekcyjnych mogą korzystać z relaksacji autogennej wg Schultza, prowadzonej przez wychowawczynię Monikę.

Trening autogenny powstał w pierwszej połowie XX wieku. Stworzył go niemiecki dermatolog Johannes Schultz, który zainteresował się neurologią i psychoterapią. 

Sama nazwa metody pochodzi od greckich słów auto – „sam” oraz genesis – „powstanie” i oznacza technikę relaksacyjną, którą każdy może zastosować samodzielnie. 
Trening autogenny to system ćwiczeń, który równoważy energię ciała i umysłu. Dzięki elementom autosugestii można wpłynąć na swój organizm i świadomie wywoływać stan spokoju, odprężenia i relaksu.
 

Podczas treningu zawężamy pole swojej uwagi do wybranej części ciała, co powoduje, że podświadomość zaczyna lepiej reagować na nasze sugestie. W  konsekwencji  jesteśmy bardziej zrelaksowani i odczuwamy większy spokój wewnętrzny.

Cele relaksacji: 

- wprowadzenie w stan odprężenia i dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego

- przeciwdziałanie lękom

- zmniejszenie napięcia mięśni

- poprawa samopoczucia 

- korzystny wpływ na dobry sen

- lepsza koncentracja

- niwelowanie niepożądanych emocji

- rozwijanie wyobraźni

 - redukcja  agresji

- poprawa relacji w grupie

   Trening autogenny przeprowadzany jest wieczorem, w pomieszczeniu do relaksacji, w którym nikt nie przeszkadza. Każde dziecko kładzie się wygodnie na swoim materacu. W pomieszczeniu słychać spokojną muzykę relaksacyjną i spokojny głos pani Moniki, który wprowadza dzieci w stan relaksacji. Po zajęciach dzieci opowiadają, jak się czują, czy udało się im zrelaksować. Dzieci chętnie korzystają z tej formy zajęć.